بخش بلبان آباددهگلانکار و کارگر

با اجرای طرح توسعه ای لاستیک بارز زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر دیگر در این کارخانه فراهم می شود

کاوه مفاخری مدیر عامل لاستیک بارز در جمع خبرنگاران رسانه ای کرد

به گزارش خبرگزاری دهگلان ویرا به نقل از خبرگزاری فارس کردستان مدیرعامل کارخانه بارز به عنوان بزرگترین واحد صنعتی کردستان گفت: با اجرای فازهای توسعه‌ای کارخانه بارز، میزان تولید این کارخانه به ۵۰ تن افزایش می‌یابد.

کاوه مفاخری مدیر عامل بومی این کارخانه ملی صبح امروز در بازدید خبرنگاران رسانه‌ها از کارخانه لاستیک بارز کردستان اظهار کرد: این کارخانه از مصوبات سفر رهبری در سال ۸۸ بود که در سال ۹۲ فعالیت اجرایی آن آغاز شد و در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل کارخانه لاستیک بارز کردستان ادامه داد: در حال حاضر بارز ۲۵ درصد از لاستیک رادیال سواری کشور از ۱۳ تا ۲۰ اینچ در این کارخانه  تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۸ هزار تن بالغ بر ۳۵ میلیون حلقه لاستیک در کارخانه کردستان تولید شد که نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۱ درصد افزایش داشت.

وی یادآوری کرد: طرح توسعه کارخانه بارز کردستان در دو فاز تعریف شده است بطوری که تا پایان سال جاری تولید آن به ۴۰ هزار تن و تا سال ۱۴۰۴ به ظرفیت ۵۰ تن تولید می‌رسد.

مفاخری با اعلام اینکه در حال حاضر ۹۵۵ نفر در این کارخانه مشغول کار هستند، اضافه کرد: با اجرای طرح توسعه کارخانه بارز کردستان، برای ۳۰۰ نفر جدید زمینه اشتغال ایجاد می‌شود.

مفاخری اذعان کرد: بارز نقش موثری در سرانه اشتغال و اقتصاد کردستان ایفا می‌کند و با جذب جوانان نخبه و ساعی و پرتلاش استان توانسته شاخص‌های بسیاری از نطر سرانه مصرف انرژی، آب و شاخص بهره‌وری برسد.

وی ادامه داد: دورنمای خوبی برای توسعه شرکت تهیه شده و طرح امکان‌سنجی تهیه شده و اکنون در انتظار تسهیلات از منابع استانی است که فازهای توسعه‌ای را اجرا کند.

به گفته وی، موضوعی که امروزه صنعت تایر کشور را درگیر کرده است، بحث ارز است چرا که ۳۰ درصد مواد اولیه تایر وارداتی است و این مستلزم تامین ارز است.

مفاخری اذعان داشت: قبلا مواد اولیه تایر از بهمن سال گذشته مشکلاتی در ارتباط با ارز ان پیش آمده است اما در کردستان با تلاش مجموعه، افت تولید نداشته هر چند افزایش تولید هم داشته است در سه ماهه امسال ۲۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل بارز کردستان گفت: مواد اولیه ماه‌ها پیش تهیه و در گمرک تهیه شده است که ترخیص آن نیازمند تامین ارز است که به رشد تولید کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت لاستیک بارز کردستان گفت: میزان گردش مالی این شرکت در بانک‌های استان از پنج درصد در سال گذشته به ۳۰ درصد در سال جاری رسیده است.

مرتضی یوسفی

متولد ۱۳۵۸ منطقه لیلاخ کردستان دارای مدرک کارشناسی علوم تربیتی و فعالیت بالغ بر ۳۰ سال در عرصه فعالیت های فرهنگی ،هنری و اجتماعی و کسب جایزه های ملی و بین المللی در حوزه تولید فیلم کوتاه داستانی ،مستند و تولید بالغ بر ۲۰۰ نمایش ،نمایشنامه،داستان و رمان و تولید بالغ بر ۱۰۰۰ گزارش با پخش در شبکه های استانی و شبکه یک ،دو ،خبر و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا