گفت و گوهنری

پویایی فرهنگ و تمدن خطه لیلاخ در نمایش که ژه وان

در گفت و گو با کارگردان نمایش که ژه وان عنوان گردید

به گزارش خبرگزاری دهگلان ویرا نمایش کەژەوان بەکارگردانی عرفان زندی که خود را جهت شرکت در جشنواره آئینی و سنتی سقز آماده می کند این روزها مشغول اجرای عمومی و خیابانی در مناطق مختلف شهرستان است.

عرفان زندی کارگردان این نمایش در باره موضوع این نمایش به فرهنگ و آداب و سنن غنی لیلاخ اشاره کرد و ادامه داد ،لیلاخ مهد آداب و سنن های است کا گاها در ایران و حتی جهان کم نظیر است،فرهنگی که ریشه در قرن ها زندگی مردم در این منطقه دارد.

کارگردان نمایش که ژه وان در ادامه افزود این نمایش ماحصل ۳ ماه تلاش تیمی از بهترین هنرمندان شهرستان دهگلان است و این گروه خود را برای حضوری موفق در جشنواره آئینی و سنتی سقز آماده می کند.

زندی در پایان افزود :در تلاش هستیم در آینده بسیاری از آداب و سنن های مناطق کرد نشین را زنده و پویا و به نسل های آینده انتقال دهیم.

مرتضی یوسفی

متولد ۱۳۵۸ منطقه لیلاخ کردستان دارای مدرک کارشناسی علوم تربیتی و فعالیت بالغ بر ۳۰ سال در عرصه فعالیت های فرهنگی ،هنری و اجتماعی و کسب جایزه های ملی و بین المللی در حوزه تولید فیلم کوتاه داستانی ،مستند و تولید بالغ بر ۲۰۰ نمایش ،نمایشنامه،داستان و رمان و تولید بالغ بر ۱۰۰۰ گزارش با پخش در شبکه های استانی و شبکه یک ،دو ،خبر و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا