کشاورزی

۷۰ هزار تن سیب زمینی در انتظار یک تصمیم

گشایش و کاهش تعرفه گمرکی انتظار کشاورزان منطقه لیلاخ

به گزارش خبرگزاری دهگلان ویرا ۷۰۰۰۰تن سیب زمینی موجود در انبارهای فنی و سردخانه های شهرستان دهگلان در انتظار تصمیم کاهش تعرفه صادرات است.

جمال مرادی رئیس هئیت مدیره خانه کشاورز دهگلان در مصاحبه اختصاصی با این خبرگزاری ضمن بیان این خبر افزود افزایش تعرفه گمرکی در سال جاری باعث کاهش صادرات سیب زمینی به کشورهای همجوار شده است.

رئیس هیئت مدیره خانه کشاورز شهرستان افزایش تعرفه تا ۷۰ درصد را یکی از مهمترین دلایل کاهش صادرات عنوان و در ادامه افزود تلاش های زیادی توسط مهندس اوسطی نماینده مردم در مجلس و عضو کمسیون کشاورزی ،استاندار،فرماندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی برای کاهش تعرفه گمرکی بعمل آمده است و برابر اظهارات رئیس سازمان جهاد کشاورزی هفته آینده در این زمینه گشایشی حاصل و صادرات با نرخ بسیار پایین گمرکی شروع خواهد شد.

عدم انجام صادرات علاوه بر ضرر و زیان به کشاورزان ،سرمایه گذاران و بانک های حامی توسعه زنجیره تولید و نگهداری این محصول را متضرر خواهد کرد.

مرتضی یوسفی

متولد ۱۳۵۸ منطقه لیلاخ کردستان دارای مدرک کارشناسی علوم تربیتی و فعالیت بالغ بر ۳۰ سال در عرصه فعالیت های فرهنگی ،هنری و اجتماعی و کسب جایزه های ملی و بین المللی در حوزه تولید فیلم کوتاه داستانی ،مستند و تولید بالغ بر ۲۰۰ نمایش ،نمایشنامه،داستان و رمان و تولید بالغ بر ۱۰۰۰ گزارش با پخش در شبکه های استانی و شبکه یک ،دو ،خبر و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا