بخش بلبان آبادکشاورزی

۵۰ هکتار از مزارع دشت لیلاخ زیر کشت انواع گیاهی دارویی است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان خبری کرد

به گزارش خبرگزاری دهگلان ویرا فرهادیعقوب نژاد مدیر جهاد کشاورزی از افزایش کشت انواع گیاهان دارویی در شهرستان دهگلان خبر داد.

یعقوب نژاد مهمترین گیاهان دارویی کشت شده در مزارع شهرستان دهگلان را گل محمدی ،سیاه دانه و کنجی اعلام و در ادامه افزود با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوای منطقه شرایط مساعد برای کشت این دست گیاهان دارویی در شهرستان فراهم است.

مدیر جهاد کشاورزی در ادامه به سطح زیر کشت این نوع گیاهان اشاره و اضافه کرد در حال حاضر بالغ بر ۵۰ هکتار از مزارع شهرستان دهگلان زیر کشت انواع گیاهان دارویی است.

یعقوب نژاد از استقبال خوب کشاورزان از کشت این دست گیاهان خبر داد و در ادامه تصریح کرد که جهاد کشاورزی با در اختیار نهادن رایگان بوته گل محمدی،سم،کود و حضور کارشناسان متخصص از کشاورزان پیشرو در این زمینه حمایت می کنند.

همینک چندبن مزرعه پرورش انواع گیاهان دارویی در روستای سراب و تازه آباد چراغ آباد فعال و عمده محصولات آن یا فرآوری و یا به استان و حتی کشورهای دیگر صادر می شود.

از جمله کشورهای که گل محمدی شهرستان بصورت خشک به آنجا صادر می شود کشور آلمان است که امسال صادرات گل محمدی خشک به آنجا انجام شد

مرتضی یوسفی

متولد ۱۳۵۸ منطقه لیلاخ کردستان دارای مدرک کارشناسی علوم تربیتی و فعالیت بالغ بر ۳۰ سال در عرصه فعالیت های فرهنگی ،هنری و اجتماعی و کسب جایزه های ملی و بین المللی در حوزه تولید فیلم کوتاه داستانی ،مستند و تولید بالغ بر ۲۰۰ نمایش ،نمایشنامه،داستان و رمان و تولید بالغ بر ۱۰۰۰ گزارش با پخش در شبکه های استانی و شبکه یک ،دو ،خبر و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا