عمرانفرمانداریگوناگونلیلاخنماینده مردم در مجلس شورای اسلامی

کارخانه لاستیک رازی کردستان پروژه ای درگیر در اما و اگرها

پیگیری مطالبه مردم برای احداث کارخانه لاستیک رازی دهگلان

به گزارش خبرگزاری دهگلان ویرا پروژه احداث لاستیک رازی کردستان که وعده و وعید احداث آن از اوایل دهه ۹۰ شروع شده بود بالاخره در سال ۱۳۹۵ با حضور نعمت زاده وزیر وقت صنعت معدن و تجارت کلنگ ساخت آن به زمین زده شد.

عین خبر انتشار داده شده توسط سایت تابناک در خصوص سفر یک روزه وزیر به کردستان.

به گزارش تابناک کردستان، «محمدرضا نعمت‌زاده» قرار است فردا به کردستان سفر کرده و در این سفر 9 ساعته مطابق آنچه در اخبار آمده چندین طرح و پروژه را «کلنگ‌زنی» کند.

کلنگ‌زنی کارخانه تولید سیمان دیواندره، کلنگ‌زنی کارخانه تولید سیگار در سقز، کلنگ‌زنی احداث کارخانه تولید لاستیک در دهگلان و آغاز ساخت شهرک صنایع پایین‌دستی پتروشیمی کردستان از جمله برنامه‌های سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به کردستان است.

یکی دیگر از برنامه‌های سفر وزیر به کردستان که رسانه‌‌ای شده افتتاح و بهره‌برداری کارخانه تولید شمش طلا شرکت زرکوه در قروه است.

سفری که امیدها را برای توسعه صنعت و اشتغال در منطقه را تقویت کرد

صد البته کل مراسم مهمانی و تلاش ها تقریبا در حد آن یک روز ماند و قریب به ۶۰ هکتار از بهترین زمین های زراعی شهرستان در حصار باقی ماند و از کارکرد اولیه خود نیز خارج شد.

مجدد در اسفند ۱۳۹۹ با حضور اسحاق جهانگیری و بر اساس خبر منتشر شده از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران این پروژه مجدد در دستور کار قرار گرفت،عین خبر پوشش داده شده توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی این ۲ طرح روز شنبه به صورت ویدیو کنفرانس با حضور “اسحاق جهانگیری” معاون اول رییس جمهوری و جمعی از مسوولان کشوری و استانی برگزار شد.

پروژه پتروشیمی بعثت با عاملیت بانک ملت و با سرمایه‌گذاری ۷۹۰ میلیون دلاری و در قالب تفاهم نامه بین استاندار کردستان و مدیرعامل بانک ملت و کنسرسیوم بانک‌های ملی، تجارت، صادرات و سپه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای اداری استان به امضا رسید.

یکی دیگر از پروژه‌هایی که امروز تفاهم نامه عملیات اجرایی آن آغاز شد، کارخانه تایر رازی با سرمایه‌گذاری ۴۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری با عاملیت بانک ملی و کنسیرسیوم بانک های صادرات و سپه بود.

استاندار کردستان در این آیین با بیان اینکه تاکنون در بخش صنعت استان ۳۱۵ میلیون دلار سرمایه گذاری شده است، گفت: امروز با اجرای این ۲ پروژه، به اندازه سه برابر گذشته در بخش صنعت استان سرمایه گذاری شده است.

بهمن مرادنیا با اشاره به اینکه صنعت بزرگی در کردستان نداریم، افزود: اجرای ۲ پروزه صنعت پتروشیمی بعثت کردستان و تایر رازی نوید بخش آینده ای مهم برای استان است.

با توجه به نیاز منطقه و در جدید ترین تحرک توسط مهندس اوسطی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و دکتر معتصمی فرماندار دهگلان فعالیت های هماهنگ جهت زنده کردن این پروژه آغاز شده است.

این پروژه در صورت تکمیل می تواند زمینه اشتغال ۱۰۰۰ نفر را بصورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم و رشد همه جانبه استان را بدنبال داشته باشد.

مرتضی یوسفی

متولد ۱۳۵۸ منطقه لیلاخ کردستان دارای مدرک کارشناسی علوم تربیتی و فعالیت بالغ بر ۳۰ سال در عرصه فعالیت های فرهنگی ،هنری و اجتماعی و کسب جایزه های ملی و بین المللی در حوزه تولید فیلم کوتاه داستانی ،مستند و تولید بالغ بر ۲۰۰ نمایش ،نمایشنامه،داستان و رمان و تولید بالغ بر ۱۰۰۰ گزارش با پخش در شبکه های استانی و شبکه یک ،دو ،خبر و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا