اجتماعیمحیط زیستمنابع طبیعینماینده مردم در مجلس شورای اسلامی

برگشت حقوقات معادن یعنی توسعه همه جانبه استان کردستان

مهندس اوسطی نماینده مردم در مجلس عنوان کرد

به گزارش خبرگزاری دهگلان ویرا به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، پرویز اوسطی عصر امروز در جلسه شورای معادن استان کردستان اظهار کرد: کردستان بیش از ۵۰۰ میلیون تن ذخایر معادن کشور دارد، اما هیچ نقشی در تولید ثروت ندارد و حق استان در پرداخت حقوق دولتی معادن تضییع می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر این حقوقات به استان برگردد منشا خیر و برکت برای استان خواهد بود و بستر توسعه را در بخش‌های مختلف فراهم می‌کند.

اوسطی افزود: منابع طبیعی ما تخریب می‌شود اما با وجود برگزاری جلسات متعدد در مورد عملیاتی شدن یک درصد سهم منابع طبیعی و محیط زیست در این زمینه آنگونه که باید و شاید حقوق استان پرداخت نمی‌شود و تا کنون به یک خروجی مشخص نرسیده‌ایم.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت پیگیری جدید پرداخت حقوق دولتی معادن استان تاکید کرد و اظهار داشت: کردستان منابع طبیعی و ثروت‌های طبیعی زیادی دارد اما از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه نمی‌شود.

وی عنوان کرد: خسارت معادن به منابع طبیعی و محیط زیست کردستان کاملا مبرهن است و حقوق این خسارت باید از تمام معادن گرفته شود تا الان این حقوق پرداخت نشده است در حالیکه قانون به صراحت مشخص کرده و باید براساس قانون عمل شود.

اوسطی خاطرنشان کرد: اینکه همه معادن یک درصد از سود فروش خود را به حساب استان واریز کنند باید در شورای معادن به تصویب و اجرا شود.

مرتضی یوسفی

متولد ۱۳۵۸ منطقه لیلاخ کردستان دارای مدرک کارشناسی علوم تربیتی و فعالیت بالغ بر ۳۰ سال در عرصه فعالیت های فرهنگی ،هنری و اجتماعی و کسب جایزه های ملی و بین المللی در حوزه تولید فیلم کوتاه داستانی ،مستند و تولید بالغ بر ۲۰۰ نمایش ،نمایشنامه،داستان و رمان و تولید بالغ بر ۱۰۰۰ گزارش با پخش در شبکه های استانی و شبکه یک ،دو ،خبر و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا