هنری

اولین جشنواره تئاتر تک نفره دهگلان به پایان خط رسید

نفرات و گروههای برگزیده اولین جشنواره تئاتر یک نفره دهگلان مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری دهگلان ویرا به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهگلان آیین اختتامیه اولین جشنواره استانی تئاتر تک نفره در دهگلان برگزار شد.

آئین اختتامیه نخستین دوره جشنواره نمایش های تک نفره دهگلان همزمان با هفته حجاب و عفاف با حضور فرماندار شهرستان دهگلان ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مدیران شهرستان و نیز پیشکسوتان، گروه های نمایشی، هنرمندان و جمع کثیری از علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری دهگلان برگزار شد.
 علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم با قدردانی از ستاد برگزاری جشنواره، شورای سیاستگذاری و هیئت های انتخاب، بازبینی و داوران جشنواره دهگلان، اظهار داشت: این جشنواره نماد توجه به جوانان و جوان باوری است و فرصتی را فراهم آورد تا جوانان در کنار پیشکسوتان، توانمندی های نمایشی خود را نشان دهند.
وی با اعلام اینکه این اولین جشنواره و رویداد تئاتری است که در شهرستان دهگلان برگزار می شود ، گفت: جشنواره تئاتر مونولوگ‌ دهگلان در راستای نقش دهی به جوانان و کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد نشاط اجتماعی با بهره گیری از زبان نمایش برگزار شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: با توجه به علاقه و درخشش هنرمندان دهگلان در جشنواره های مختلف و تلاش و پیگیری هنرمندان در خصوص برگزاری موفق این‌ جشنواره ترتیبی اتخاذ خواهد شد تا دبیرخانه جشنواره تئاتر تک‌نفره در دهگلان ایجاد شده و در سالهای آتی به صورت منطقه ای و ملی برگزار شود . ایشان از اقدامات اولیه برای ساخت سالن پلاتو در شهرستان خبر دادند و افزودند با کمک فرماندار شهرستان دهگلان انشاالله این امر محقق خواهد شد
نادر حسین پناهی، دبیر این جشنواره هم ، با اعلام اینکه برای حضور در این جشنواره ۲۵ متن نمایشی توسط گروه‌های نمایشی شهرستان‌های مختلف استان به دبیرخانه آن ارسال شده بود، افزود: در این جشنواره ۹ نمایش از شهرستان‌های دهگلان، قروه، دیواندره، سقز و سنندج در طول دو روز در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری دهگلان به اجرا درآمدند.
وی استقبال شهروندان دهگلانی را از این جشنواره قابل قدردانی دانست و با بیان اینکه در کنار اجرای ۹ نمایش از شهرستانهای استان ، جلسات نقد و بررسی آثار اجرا شده هم برگزار شده است، گفت: این جشنواره در راستای کمک به کاهش آسیب های اجتماعی، تقویت باورها و ایجاد نشاط اجتماعی و رونق تئاتر در شهرستان برگزار شده است.
در ادامه این مراسم ضمن تجلیل از اعضای ستاد اجرایی، گروه های نمایشی، شورای سیاستگذاری و اعضای هیئت های بازخوانی، بازبینی و داوران جشنواره قدردانی شد. این جشنواره با حضور ۹ گروه اجرایی از شهرستان‌های سنندج ، سقز، دیواندره، قروه و دهگلان در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری دهگلان در روزهای ۲۱و ۲۲ تیرماه به همت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همکاری شهرداری و شورای شهر دهگلان ، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دهگلان و کارخانه لاستیک بارز کردستان برگزار شد
در پایان هیئت داوران متشکل از ناصح کامگاری، فرشید گویلی و کژال راستبین آرای خود را به شرح ذیل اعلام نمودند.
🎭در بخش طراحی بروشور، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را مشترکا به طه احمدی و مبین احمدی برای نمایش ویدا از دهگلان و علی عینی برای نمایش یاسای په‌لکه‌سوره‌کان از قروه اهدا کرد.
🎭در بخش موسیقی، تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به مبین عطایی برای نمایش بی‌گناه از سنندج اهدا کرد.
🎭در بخش طراحی صحنه، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به امیر شهبازیان برای نمایش جان سگ از قروه اهدا کرد.
🎭در بخش طراحی لباس، ضمن تقدیر و قدردانی از طراحی لباس نمایش یاسای په‌لکه‌سوره‌کان سرکار خانم ادیبه ولدبیگی تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی به فردین قادری برای نمایش دانکن از سنندج اهدا کرد.
🎭در بخش گریم تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به آرمان عزیزیان برای نمایش په‌شیو از دهگلان اهدا کرد.
بازیگری زن:
🎭تقدیر: دیپلم افتخار و جایزه نقدی به روژین فضلی برای نمایش بی‌گناه از سنندج اهدا کرد.
🎭برتر: تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بیتا شهبازیان برای نمایش یاسای په‌لکه‌سوره‌کان از قروه اهدا کرد.
بازیگری مرد:
🎭مشترکا و بدون اولویت تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به اقبال صادقی برای نمایش په‌شیو از دهگلان و آرام بهمنی برای نمایش حوالی ۹:۴۸ دقیقه شب از دیواندره اهدا کرد.
نمایشنامه نویسی:
🎭تقدیر: دیپلم افتخار و جایزه نقدی
به سامان رستمی برای نمایش په‌شیو از دهگلان اهدا کرد.
🎭برتر: تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به امیر شهبازیان
و مهدی رسولی برای نمایش یاسای په‌لکه‌سوره‌کان از قروه اهد

مرتضی یوسفی

متولد ۱۳۵۸ منطقه لیلاخ کردستان دارای مدرک کارشناسی علوم تربیتی و فعالیت بالغ بر ۳۰ سال در عرصه فعالیت های فرهنگی ،هنری و اجتماعی و کسب جایزه های ملی و بین المللی در حوزه تولید فیلم کوتاه داستانی ،مستند و تولید بالغ بر ۲۰۰ نمایش ،نمایشنامه،داستان و رمان و تولید بالغ بر ۱۰۰۰ گزارش با پخش در شبکه های استانی و شبکه یک ،دو ،خبر و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا