روستاعمرانفرمانداری

آقبلاق روستای که نیازمند توجه است

لازمه مهاجرت معکوس از شهر به روستاها ایجاد زیر ساخت ها است

به گزارش خبرگزاری دهگلان ویرا روستای آقبلاق یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان دهگلان است که دارای طبیعتی بکر ،دست نخورده ،مردمان مهمان نواز ،سخت کوش و کشاورز است که از جمله روستاهای مهم تولید کننده گندم ،نخود و سایر محصولات و با توجه به قرار گیری در دامنه کوهستان و دارا بودن مراتع بکر و دست نخورده پتانسیل بسیار مهمی برای تولید لبنیات و گوشت است.

راه بعنوان شریان مهم ارتباطی بین روستاییان و شهر شاید تنها حلقه گم شده این پازل است ،مردم روستا بدون داشتن راه ارتباطی استاندارد با مشکلات جدی روبه رو هستند.

این روستا تقریبا فاقد جاده شوسه هم است و در زمستان و فصل های بارش برف و باران دسترسی مردم برای تامین آذوقه و ارتباط با شهر عملا قطع می گردد.

تلاش های تیم خبری دهگلان ویرا منجر به بازدید رئیس اداره راهداری شهرستان از این جاده و قول مطرح کردن پروژه در کمیته برنامه ریزی شهرستان و تسطیح و ریگلاج مسیر شد که امیدواریم مقداری از آلام مردم را تسکین داده و با همت مسئولین این پروژه به سرانجام برسد.

مرتضی یوسفی

متولد ۱۳۵۸ منطقه لیلاخ کردستان دارای مدرک کارشناسی علوم تربیتی و فعالیت بالغ بر ۳۰ سال در عرصه فعالیت های فرهنگی ،هنری و اجتماعی و کسب جایزه های ملی و بین المللی در حوزه تولید فیلم کوتاه داستانی ،مستند و تولید بالغ بر ۲۰۰ نمایش ،نمایشنامه،داستان و رمان و تولید بالغ بر ۱۰۰۰ گزارش با پخش در شبکه های استانی و شبکه یک ،دو ،خبر و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا